SERVICE MOBIL
+421 903 713 376
Kategória: Volkswagen
Koľko rokov sa venujete predaju áut, prípadne koľko pre Volkswagen?
V týchto dňoch (september) je to 16 rokov, čo pracujem ako predajca a od začiatku je to výlučne pre značku Volkswagen. K predaju áut ma priviedla jedna milá náhoda, keď som ako niekdajší brigádnik v predajni odprezentoval zákazníkovi pomerne náročne predajné vozidlo a tento pán si ho nakoniec aj kúpil. Časom som prišiel na to, že táto práca je pre mňa zmysluplná, od šéfa predaja som dostal šancu stať sa predajcom značky Volkswagen, za čo som mu dodnes vďačný a odvtedy som, ako často rád hovorím, akýmsi mostíkom medzi výborným produktom a ľuďmi, ktorí ho chcú.
Prečo vás baví táto práca? V čom je pre vás zmysluplná? Čo máte na nej najradšej?
Myslím si, že každý človek vekom mení svoje nároky na veci a situácie, ktoré mu robia radosť. Tak je to aj v mojom predajcovskom živote. Niekdajšiu radosť z jazdy na nadupanom služobnom Golfe GTI po sídlisku medzi rovesníkmi, či radosť z účasti na veľkolepom predstavení nového modelu som časom vymenil za napĺňanie skutočných hodnôt a poslania značky Volkswagen.
Rád totiž vytváram klientovi iný pohľad na to, čo vlastne v konečnom dôsledku potrebuje. Viete, je jednoduché povedať človeku „Áno, tento Golf bude presne pre Vás“, keď prišiel s tým, že tento model sa mu páči. Prišli s ním ale jeho dve, zatiaľ malé deti, ktoré majú dnes v ruke iba kolobežky, ale onedlho to budú väčšie deti a s nimi aj veľké bicykle.
Nikdy som nechcel byť iba „predavač“ a podať klientovi tovar, na ktorý ukáže. Vždy sa snažím byť predajcom a teda poradcom človeku pri jeho výbere. Najväčším potešením je pre mňa stretnúť po čase zákazníka a počuť z jeho úst akú radosť a úžitok jemu a jeho rodine prináša Volkswagen Touran, do ktorého som ho posadil v ten deň, keď si on prišiel kúpiť nový Golf.
Rovnako je to aj so samotnými prvkami výbav, o ktorých zákazník často ani netuší, že existujú. Vy sa však od neho dozviete, že jazdí veľa v noci, odprezentujete mu výhody adaptívnych LED svetlometov a v ideálnom prípade si na Vás v dobrom spomenie pri ich využívaní počas najbližšej jazdy tmavou ulicou.
Aké veci/situácie sú v živote predajcu najťažšie?
Patrím medzi tých šťastných ľudí, ktorí majú svoju prácu zároveň ako svoje hoby a navyše sa mi dlhodobo darí obklopiť sa správnymi ľuďmi a kolegami, ktorí niekedy ani nevedia ako veľmi mi pomáhajú dosiahnuť náš spoločný výsledok, ktorým je spokojný a vracajúci sa zákazník. Ťažké situácie si predajca môže vytvoriť predovšetkým sám a je len na ňom ako sa s nimi vyrovná. Ak ste však profesionál a svojim vystupovaním a prístupom si vybudujete u klienta dôveru, som presvedčený, že na ťažké chvíle za predajcovským stolom môžete zabudnúť.
Koľko áut už vďaka vám dostalo svojho majiteľa?
V prvom rade chcem povedať, že to nie je iba vďaka mne. Veľmi si vážim každého jedného človeka, ktorý sa podieľa na tom, aby som na záver ja mohol otvoriť klientovi dvere, podať mu kľúče a posadiť ho do jeho nového auta. Ak mám ale hovoriť o počte, tak je niečo viac ako 2000 áut, ktoré som odovzdal zákazníkom. Väčšinu z týchto ľudí si stále pamätám. Mnohí z nich sú dnes moji osobní priatelia, navštevujeme sa a máme veľa spoločných zážitkov. Toto je pre mňa pridaná hodnota, ktorú do môjho života priniesla značka Volkswagen.
Čo býva vo všeobecnosti pre majiteľov dôležitým kritériom pri kúpe auta?
Žijeme v dobe takmer neobmedzených možností techniky a tým sa logicky zvyšujú aj nároky zákazníkov. Vo všeobecnosti však stále platí, že dôležitá býva cena. Naša značka má okrem iného obrovskú výhodu, ktorou je vysoká hodnota aj pri následnom predaji vozidla po rokoch, o čom sa zákazník často presvedčí aj sám a tak nie vždy platí, že cena je to najdôležitejšie. To, čo si zákazník dnes cení asi najviac, je Váš prístup a určitý vzťah, ktorý si s ním dokážete nenútene vybudovať aj napriek tomu, že si u Vás možno nikdy nič nekúpi. Nabudúce takmer s istotou o Vás povie svojmu susedovi, ktorý práve premýšľa o novom aute.
Čo je pre vás osobne dôležitým kritériom pri kúpe auta?
Moje kritéria pri kúpe auta ani nepoznám, keďže jediné nové auto, ktoré som si kúpil, som si vlastne kúpil “od seba”. Pri nakupovaní a výbere produktov ma samozrejme zaujíma aj cena, ale moje rozhodnutie pre danú predajňu vždy ovplyvní prístup a ochota človeka na druhej strane stola. Ani Vy zrejme už nenavštívíte reštauráciu, v ktorej síce varia perfektne, no zároveň mate pocit, že čašníkovi prekážate. Odídete a poviete o tom prvým trom ľuďom, ktorých cestou strenete. Možno za rohom varia rovnako dobre, no s prívetivým a usmiatym personálom, ktorý bude pre Vás ako bonus.
Spomeniete si na nejakú zaujímavú situáciu pri predaji auta?
Väčšina z nás si pamätá tzv. šrotovné spred desiatich rokov. To, čo som vtedy zažil v jedno sobotné ráno, pripomínalo scénu z americkej reportáži počas Black Friday. Bol to doslova ošiaľ a nikdy som neveril, že niečo take uvidím. Pred showroomom ma čakalo asi 30 ľudí, cez ktorých som sa musel dostať ku vchodu a otvoriť si. Rozutekali sa medzi vystavené autá a čakali kým sa k nim postupne dostanem. Za ten čas si oblapávali to svoje auto, ku ktorému stihli pribehnúť a odháňali tých, ktorí prišli neskôr. Samozrejme, že toto so štandardným predajom nemalo nič spoločné, no v ten deň som absolvoval svoj prvý a doteraz jediný skupinový predaj pätnástim rôznym zákazníkom.
Čo bola najzvláštnejšia požiadavka, s akou ste sa stretli?
Zvláštnych požiadaviek býva naozaj veľa. Odstupom času ma aj mrzí, že som si kedysi nezaložil niečo ako pamätník predajcu, z ktorého by sa iste raz dala spraviť hitparáda veselých momentov. V dnešnej dobe cudzojazyčných názvov niektorých výbav býva naozaj veselo. Klient Vás potom presviedča, že on nechce žiadny bluetooth, lebo na to aby mohol telefonovať mu stačí „budus“. Spomínam si na pána, ktorý chcel, aby jeho Passat mal dvere iba na ľavej strane. Dôvod mi vraj povie ak mu také auto objednám. Pravdaže som sa ho nikdy nedozvedel. Absolvoval som mnoho skúšobných jázd v noci, z jazdy v teréne som sa dokonca vrátil po kolená od blata. Nedávno som odovzdával auto jednej milej panej, ktorú ten moment dojal natoľko, že sa potrebovala niekomu hodiť do náručia. Hádajte v čom náruči skončila? Zažil som dokonca už aj návrh na sobáš s dcérou spokojného klienta. Pripravení musíte byť naozaj na všetko.
Text: Alžbeta Harry Gavendová
Foto: Pavol Funtál
Zdroj: Volkswagen Magazín 2/2018
+421 903 713 376
+421 918 348 038
+421 911 471 587
+421 31 788 42 22
+421 918 348 012