Autoprofit.sk Nový VW GOLF

Nový VW GOLF


Kategória: Volkswagen


Máme za sebou prvé kilometre za volantom nového VW Golf. Auto, o ktorom sme toho už veľa napísali, sme si vyskúšali na náročných portugalských cestičkách. Presvedčil nás? To sa dočítate v tomto článku, na konci ktorého nájdete aj naše video.

Hovorí sa, že pokračovanie filmu nikdy nie je také dobré, ako originál. Podľa tohto receptu by mal byť nový Golf prepadák. Lenže jeho posledná siedma generácia patrí medzi najúspešnejšie. Podarí sa tento úspech zopakovať aj novej, ôsmej generácii?

Nový Golf v skratke

Nový Golf sme si už podrobne predstavili, keď sme sa zúčastnili na jeho svetovej premiére. Takže si len v rýchlosti zhrňme tie najdôležitejšie body:

– Je postavený na rovnakej platforme MQB, má rovnakú koncepciu aj rázvor (2 636 mm) ako doteraz

– Má 4 284 mm na dĺžku, 1 789 mm na šírku a je vysoký 1 456 mm

– Spevnená karoséria sa ešte menej krúti

– Lepšia aerodynamika (cd = 0,275) má za následok nižšiu spotrebu

– LED svetlá už v základnej výbave

– Interiér s novou, dotykovou koncepciou ovládania

– Innovision Cockpit s veľkými digitálnymi displejmi v najvyššej špecifikácii

– Veľký farebný head-up displej premietaný na sklo

– Online služby cez Volkswagen WeConnect

– Nové technológie: Matrix LED svetlá IQ.Light, Travel Assist, asistent vyhnutia sa zrážke pri odbočovaní doľava, Car2X, adaptívny podvozok DCC s plynulo meniteľnou tuhosťou

– Nová generácia motorov 1.0 TSI EVO a 2.0 TDI EVO plus známy motor 1.5 TSI

– Benzínové motory s výkonom nad 81 kW spojené s prevodovkou DSG sa dajú objednať ako mild hybridy eTSI

Golf sa zameral na šoférov

Teraz sa však sústreďme na prvé dojmy z jazdy. V Porte sme si za svojho spoločníka vylosovali žltý (aj keď už sme počuli aj názor, že zelený) Volkswagen Golf vo výbave Style s motorom 2.0 TDI a so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Naše auto jazdilo na veľmi pekných, ale dosť veľkých 18“ kolesách, ktoré v nás okamžite vyvolali otázku, ako na nich bude vyzerať komfort podvozka. Vo výbave sme síce mali aj adaptívny podvozok DCC s plynulo meniteľnou tuhosťou tlmenia, ale človek nikdy nevie…

Prvé dojmy z jazdy sú však veľmi pozitívne. V Portugalsku sú krásne cesty, kde sa striedajú zákruty a prevýšenia takým tempom, až človek miestami stratí orientáciu, čo je rovno. Mnoho ciest je kvalitných, ale tie treťotriedne sú minimálne hrboľaté, aj keď jamy na nich nenájdete. Prvá vec, ktorú sme si všimli, bolo veľmi priame riadenie. Od dorazu po doraz má ani nie tri otáčky. To však neznamená, že auto je nervózne. Nemecké automobilky rátajú s tým, že sa aj s obyčajnými autami môžete preháňať rýchlosťou cez 200 km/h po diaľniciach a tomu prispôsobujú naladenie podvozka a riadenia. Väčšinou to znamená, že okolo stredovej polohy je riadenie pomalšie, aby auto nereagovalo aj na nechcené pohyby volantom, ale potom sa jeho „rýchlosť“ zväčšuje. Golf nie je výnimka. Väčšinu manévrov zvládnete bez rúčkovania na volante, ale na diaľnici je auto krásne stabilné a nemusíte sa sústrediť, aby ste ho udržali v pruhu.

Druhý postreh smeruje k podvozku. Ten je tuhší, než pred tým, ale nie je to na úkor komfortu. Má totiž prepracované silentbloky a väčší podiel hliníka na ramenách. Vo výsledku tak aj s rovnakou architektúrou pôsobí diametrálne odlišne od súčasnej generácie. Lepšie naladené tlmiče, tuhšia karoséria a silentbloky robia z nového Golfa vyslovene šoférske náradie.

Golf krásne a ochotne mení smer. Nerovnosti zvláda na jeden šup, karoséria sa ani v komfortnom režime nerozkmitá. Vtedy je Golf plavný a ukážkovo zvláda nerovnosti. Smerom k tuhšiemu nastaveniu sa pohyby karosérie postupne minimalizujú a zvyšuje sa ochota Golfu zatáčať. Nám na rýchlu jazdu paradoxne najviac vyhovovalo stredné nastavenie podvozka, kedy Golf pomocou jemných náklonov karosérie pekne komunikoval, kde sú jeho možnosti. Bol pekne čitateľný a dalo sa s ním jazdiť rýchlo bez toho, aby pasažieri trpeli nedostatkom komfortu.

Nový Golf je dôkazom toho, že niekedy aj séria malých zmien sa dokáže podieľať na veľkom výsledku. Aj keď Golf siedmej generácie považujeme za veľmi slušne jazdiace auto, osmička sa výrazne posunula smerom k nadšeným šoférom bez toho, aby odstrašila ľudí, ktorí šoférujú viac z povinnosti.

                                             

Lepšia súhra

Kombinácia motora 2.0 TDI EVO a sedemstupňovej prevodovky DSG bola príjemná. Zdá sa, že Volkswagen vyladil prevodovku tak, aby lepšie zvládala prudké rozjazdy a menej podtáčala motor. Toto si budeme musieť potvrdiť pri domácom teste, lebo trasa v Portugalsku snáď nemala jeden rovný úsek cesty, kde by Golf mohol motor podtáčať. Každopádne, zdá sa nám, že nový dvojliter lepšie zvláda nízke otáčky a ochotnejšie sa z nich zbiera, takže každodenná jazda je oveľa príjemnejšia. Áno, DSG stále preradí na vyšší prevodový stupeň po dosiahnutí maximálnych otáčok, ale pri dieselovom aute nám to nevadí. Väčšina ľudí bude s autom aj tak jazdiť „normálne“.

Malý volič prevodovky isto vyvoláva otázky, ale v skutočnosti sa s ním jazdí úplne bez probémov. Na stredovej konzole šetrí drahocenné miesto a na radenie jazdného režimu nič väčšie netreba. Kulisa smeruje len dopredu a dozadu a je sekvenčná, takže volič sa vráti vždy do svojej pôvodnej polohy. Ak ho potiahnete smerom od seba, zaradíte spiatočku, k sebe zaradíte „D“, a ak potiahnete volič k sebe ešte raz, aktivujete športový režim. Ak v športovom režime použijete jedno z pádiel na volante, automat sa prepne do manuálneho režimu a zostane v ňom, kým zas nepohnete voličom.

Viac dotykov, menej tlačidiel

Ako funguje koncepcia dotykového ovládania interiéru?. Mnoho ľudí (vrátane nás) vyslovilo pochybnosti, aké jednoduché a bezpečné bude dotykové ovládanie klimatizácie a hlasitosti. Golf má totiž novú koncepciu s minimom fyzických tlačidiel. Skúšali sme si prácu s týmito funkciami za jazdy a našťastie s tým nebol žiaden problém. Plôška pod hlavným displejom v sebe ukrýva dve priehlbinky, vďaka ktorým viete jednoducho aj dotykom rozlíšiť priestor pre úpravu teploty od toho na úpravu hlasitosti. Gestá ako potiahnutie prstom po ploche fungujú bez problémov.

Jediná vec, ktorá vyžaduje zvyk, je nedotýkať sa ničoho iného pri práci s displejom. My sme sa párkrát pomýlili, ale majitelia Golfu si isto rýchlo zvyknú na to, že na opieranie ruky je najlepšia horný plastový okraj displeja. Dotykové ovládanie osvetlenia kabíny a strešného okna je však úplne bezproblémové.

Multimédiá

Na záver ešte poznámka k multimediálnemu systému. Tu sa Golf posunul jednoznačne dopredu. Digitálny kokpit pred vodičom má mimoriadne jemnú grafiku a pekné animácie. Je tu niekoľko režimov zobrazenia, medzi ktorými sa veľmi ľahko prepína priamo na volante. Nová grafika je veselá a odlišuje Golf od súčasných Volkswagenov. To isté platí o grafike hlavného dispeja. Tu obzvlášť vyzdvihujeme jas a kontrast nového displeja. Logika ovládania sa posunula smerom bližšie k smartfónom a je veľmi ľahko pochopiteľná a intuitívna. Konfigurovateľná domáca obrazovka vám ukáže presne to, čo si zvolíte vy a tak vás auto zbytočne nezahlcuje informáciami, o ktoré nestojíte. Dvojfarebné náladové osvetlenie je potom super hračka pre mladých ľudí. Ponúka niekoľko prednastavených režimov, ale aj individuálny, v rámci ktorého si môžete vybrať naraz 2 z 32 ponúkaných farieb. Ďalšie funkcie a asistenčné systémy si necháme na domáci test.

Nový Golf nás teda potešil. Popri tom, že spravil výrazný krok v dizajne, technológiách a multimédiách, nezabudol na to, že auto má v prvom rade dobre jazdiť. Už sa tešíme na test ďalších pohonných jednotiek, menovite nových motorov eTSI s mild hybridným pohonom. Tie však podrobíme podrobnému testu až na Slovensku.

Zatiaľ si pozrite video, v ktorom uvidíte naše autentické prvé dojmy:

https://www.youtube.com/watch?v=lMDe_pYLTLE&t=6s

 


SERVICE MOBIL

+42‍1 903 71‍3 376

NÁHRADNÉ DIELY

+4‍21 918 34‍8 038

AUTOPOŽIČOVŇA

+42‍1 911 47‍1 587

RECEPCIA

+42‍1 31 7‍88 42 22

AUTOUMYVÁREŇ

+42‍1 91‍8 348 012

Autoprofit s.r.o.
Šaľská ulica 743/2
924 01 Galanta

Telefón: 031 / 788 42 22
E-mail: info@autoprofit.sk

Otváracie hodiny:
Predaj
Pondelok - piatok 8:00 - 17:00
Sobota 8:00 - 12:00

Servis
Pondelok - piatok 7:00 - 17:00
Sobota 8:00 - 12:00