SERVICE MOBIL
+421 903 713 376
Kategória: Seat
Nový SEAT Leon vstúpil do štvrtej generácie, prekvapil všetkých a všetkým
Kombi a hatchback, obe na konvenčný pohon, ale aj ako mild-hybrid a plug-in hybrid. Interiér podobajúci sa na prémiové modely koncernu a vizuálna identita prebratá z veľkého SUV Tarraco - to je nový SEAT Leon.
Od chvíle, ako výrobca ukázal a potom spustil predaj esúvečka Tarraco, všetkým bolo očividné, že práve toto je dizajnový smer, ktorým sa bude značka uberať. Potom prišla CUPRA Formentor využívajúca práve motívy z Tarraca a bolo to prakticky potvrdené. Síce kvôli tomu predčasne zostarol vzhľad vtedajšieho SEAT Leon (a teda aj Ibizy Arony a Atecy), dnes sa však môžeme pozrieť na úplne nový Leon s dizajnovými prvkami prebratými práve z Tarraca. A nesmierne mu to svedčí.
Čo si však Leon zachoval, je svetelný podpis z LED pásov denného svietenia.
Nový SEAT Leon sa predviedol ako hatchback a ako kombi s názvom Sportstourer. Trojdverový variant k dispozícii nie je a zdá sa, že ani nebude. Obe vozidlá sú spredu na nerozoznanie, až pohľad na profil a zadné partie prezrádza, že kombi ponúkne obrovský batožinový priestor. Zatiaľ, čo hatchback má vzadu 380 litrov (teda ako 3. generácia), kombi narástlo o 30 litrov na finálnych 617 litrov. Po sklopení zadného radu sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou, ktorú zatiaľ výrobca neupresnil, ale odhadujeme ju na 1 600 až 1 700 litrov.
Štvrtá generácia SEAT Leon stojí na modernej podvozkovej platforme MQB Evo, ktorá umožnila nárast dôležitých rozmerov, upravený dizajn sa však podpísal aj na skrátení vonkajšej šírky a zmenšení výšky:
hatchback je dlhý 4 368 mm (+86mm), široký 1 800 mm (-16mm) a vysoký 1 456 mm (-3mm). Rázvor kolies sa predĺžil o 50 mm na finálnych 2 686 mm.
kombi je dlhé 4 642 mm (+86mm), široké 1 800 mm (-16mm) a vysoký 1 448 mm (-3mm). Rázvor kolies sa predĺžil o 50 mm na finálnych 2 686 mm.
Aerodynamika sa v prípade oboch karosárskych verzií zlepšila o 8 percent, čo je priamy dôsledok upraveného dizajnu predných partií.
Zväčšenie vnútorného priestoru sa týka nielen kufra, ale aj priestoru pre pasažierov a vodiča. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii široký interiér s robustnou stredovou konzolou, aká bola ešte pred niekoľkými rokmi iba v esúvečkach. Dnes sa pohodlne vojde aj do hatchbacku, navyše s elegantnou shift-by-wire prevodovkou ako v novej Octavii, ktorá úplne ruší konvenčnú páku automatickej prevodovky. Naďalej ale Leon ponúkne konfiguráciu s manuálnou prevodovkou. Uprostred palubovky je umiestnený maximálne 10-palcový displej s novým informačným a multimediálnym systémom a pred novým volantom má vyobrazená verzia Leonu digitálny kokpit s uhlopriečkou displeja 10,25 palca.
Priaznivcov poctivých mechanických ovládačov klimatizácie ale nepoteší, že nový Leon stavil na senzorické tlačidlá bez mechanickej odozvy a klimatizácia v najvyššej výbave sa tak ovláda iba jemnými dotykmi - podľa nášho názoru sú klasické otočné ovládače stále praktickejšie a bezpečnejšie.
To, akú konzolu s ovládačmi klimatizácie v Leone dostanete, bude súvisieť aj s ostatnou výbavou.
Nový Leon bude v predaji v stupňoch výbavy Reference, Style, Xcellence a FR, pričom práve FR je tým najlepšie vybaveným variantom. V tejto výbave dostane aj Full LED svetlomety, 17-palcové disky kolies s príznačným dizajnom či vylepšený vizuál masky chladiča. Mnohé z estetických doplnkov nájdete už vo výbave Xcellence.
Štvrtá generácia SEAT Leon bude v predaji s pohonom na benzín (TSI), naftu (TDI), ako mild-hybrid (eTSI, elektrina+benzín), plug-in hybrid (eHybrid, elektrina+benzín) a tiež ako hybrid spaľujúci benzín a CNG (TGI).
Základnou motorizáciou je známy trojvalec 1.0 TSI s max. výkonom 66 kW a jeho silnejší variant s max. výkonom 81 kW. Tieto motory sa v Leone objavú vôbec prvýkrát.
Nasleduje väčší 1,5-litrový štvorvalec TSI s max. výkonmi 96 kW a 110 kW. Oba motory (1.0 aj 1.5) pracujú v Millerovom cykle s variabilnou geometriou, pričom umožňuje dosahovať až o 10 percent vyššiu účinnosť. V prípade štvorvalca je dispozícii aj technológia Active Cylinder Management, teda vypínanie valca počas plynulej jazdy bez zaťaženia.
Najvýkonnejším benzínovým motorom bude 2.0 TSI s max. výkonom 140 kW konfigurovateľný s dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Naftové motory budú vychádzať z agregátu 2.0 TDI v dvoch naladeniach: max. 85 kW a 110 kW. Leon Sportstourer bude k dispozícii a s pohonom všetkých kolies 4Drive a automatickou prevodovkou DSG.
Variant na CNG bude využívať motor 1.5 TGI s max. výkonom 96 kW a v predaji sa tiež objavia mild-hybridné verzie eTSI konfigurovateľné s motormi 1.0 TSI 81 kW a 1.5 TSI 110 kW. 48-voltová sieť sa postará o zníženie spotreby benzínu.
Avizovaná plug-in hybridná verzia ponúkne elektrický dojazd na úrovni 60 km a bude kombinovať akumulátor s max. kapacitou 13 kWh, benzínový motor 1.4 TSI s max. výkonom 150kW a 6-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Plug-in hybrid bude v predaji ako hatchback i kombi.
Ceny nového SEAT Leon hatchback a kombi zatiaľ neboli upresnené.
Novinka príde do predaja v priebehu tohto roka, správy hovoria o príchode prvých verzií na konci marca.
Nový SEAT Leon bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone, kde sa v závode Martorell aj bude vyrábať.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=ZS59hrKvkXM&feature=emb_title
+421 903 713 376
+421 918 348 038
+421 911 471 587
+421 31 788 42 22
+421 918 348 012